Tips: Bok

Jag är ALLT annat än en boknörd. Jag brukar lyckas slutföra ca en bok per år. Såklart startar jag på flera men jag är otålig, och om ingenting händer slutar jag läsa. Så dom alla flesta böckerna jag har läst har jag inte slutfört. Jag önskar att älskar att läsa. Det är ju så otroligt mysigt att sitta klistrad framför en bok.
◊◊◊
Men nu har jag tro det eller ej hittat en bok jag älskar! Den är otroligt spännande och jag kan inte lägga i från mig den. Det är ett sådant spännande äventyr som det hela tiden händer någonting i. Super bra! Boken heter Gone och övergivna på svenska tror jag. Här kommer en liten sammanfattning av boken utan att avslöja för mycket. Efter hand påminner den lite om flugornas herre.

◊◊

Sam sitter i skolan och lyssnar på sin historielärare, samtidigt som han dagdrömmer om havet och surfing. Men plötsligt händer något som förändrar hans liv och många andras.

Alla över 15 år försvinner, ingen vet vart de har tagit vägen. Alla gick upp i rök under bara några sekunder. Kvar är alla ungdomar, som inte har en aning om vad de ska göra. Samtidigt som alla går upp i rök så upptäcker de en kupol, en kupol som de befinner sig i. De är fast och ingen vet vad som väntar dem den dag de själva fyller 15…

Jag rekommenderar alla att läsa den. Speciellt om ni gillar en blandning av äventyr och fantasy.

//Anniken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0