Vägen hem från skolan

När jag inte tar bussen går jag alltid hem från skolan. Och då är varje dag ett stort äventyr. Ibland är allt en muikvideo. Ibland möter du en massa konstiga personer. Man får även en massa tid till att tänka över en massa grejer.

När jag säger att det är en musikvideo, är det för att jag ofta går med musik i öronen. Det är alltid olika vilka låtar det är. Ibland känns det som om jag är ute på uppdrag, om det kommer en låt med stark bas och bra takt. Typ "made of pop" t.ex. Ni anar inte hur cool jag känner mig när jag går med den.
Andra gånger när jag lyssnar på en "tjejlåt" som jag kallar det, som t.ex "about you know" går jag runt och känner mig som hovudpersonen i en riktig moderniserad askungen film eller liknande. Då brukar jag börja trippa lite mer.
Har inte tänkt över hur löjlig jag måste se ut när jag går. Kanske det är därför folk alltid stirrar som dom gör på mig ;) Men jag är inte den enda konstiga som går på min skolväg. Ofta är jag rädd för att möta en läskig kalkongubbe som bor i närheten. Han har xtremt litet huvud och xtremt stor kropp. Sen får man alltid konstiga blickar. När jag går förbi brukar jag ibland hitta på en hel livshistoria till personerna som går förbi. Haha, jag är tragisk. Men jag säger det förstås inte högt utan bara tänker det.
Jag gillar att gå. Jag får 50min promenad varje dag när jag går både fram och tillbaka till skolan. Man får även en massa tid att tänka. Jag tänker på allt mellan himmel och jord.
//Anniken

Jag är udda, godnatt!

Kommentarer
Postat av: marre!

haha visst är det kul att lyssna på musik när man går! ^^

2011-10-18 @ 21:24:47
Postat av: felicia

jag hör runt lite för att se vad folk gillar mest. Så blogkeen eller bloglovin? :)

kram - http://fotokobran.se

2011-10-18 @ 21:26:30
URL: http://fotokobran.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0